Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Klasifikace vztahů mezi pojmenovanými entitami v textu
Ondřej, Karel ; Doležal, Jan (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá extrakcí vztahů mezi pojmenovanými entitami v textu. V teoretické části práce je rozebrána problematika reprezentace přirozeného jazyka pro strojové zpracování. Následně jsou definovány dvě dílčí úlohy extrakce vztahů, a to rozpoznávání pojmenovaných entit a klasifikace vztahu mezi nimi, včetně shrnutí dnešních nejmodernějších řešení. V praktické části práce je navržen systém pro automatickou extrakci vztahů mezi pojmenovanými entitami ze stažených webových stránek. Model pro klasifikaci vztahů mezi entitami je založen na předtrénovaném modelu sítě typu transfomers. V práci jsou porovnány čtyři předtrénované modely, a to BERT, XLNet, RoBERTa a ALBERT.
Strojové učení pro odpovídání na otázky v přirozeném jazyce
Sasín, Jonáš ; Fajčík, Martin (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce)
Práce se zabývá odpovídáním na otázky v přirozeném jazyce nad českou Wikipedií. Systémy pro odpovídání na otázky získávají rostoucí popularitu, většina jich ale vzniká pro angličtinu. Cílem této práce je prozkoumat dostupné možnosti a datové sady a vytvořit takový systém pro češtinu. V práci jsem se zaměřil na dva přístupy. Jeden z nich využívá pro extrakci odpovědi anglický model ALBERT a strojový překlad pasáží. Druhý využívá vícejazyčný model BERT. V práci je provedeno porovnání několika variant systému. Diskutovány jsou také možnosti získávání relevantních pasáží. Pro všechny varianty testovaných systémů je provedeno vyhodnocení pomocí standardních metrik. Nejlepší varianta systému byla vyhodnocena na datové sadě SQAD v3.0 s úspěšností 0,44 EM a 0,55 F1 skóre, což je v porovnání s existujícími systémy vynikající výsledek. Hlavním přínosem této práce je analýza možností a nasazení laťky pro další vývoj lepších systémů pro češtinu. 
Strojové učení pro odpovídání na otázky v přirozeném jazyce
Sasín, Jonáš ; Fajčík, Martin (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce)
Práce se zabývá odpovídáním na otázky v přirozeném jazyce nad českou Wikipedií. Systémy pro odpovídání na otázky získávají rostoucí popularitu, většina jich ale vzniká pro angličtinu. Cílem této práce je prozkoumat dostupné možnosti a datové sady a vytvořit takový systém pro češtinu. V práci jsem se zaměřil na dva přístupy. Jeden z nich využívá pro extrakci odpovědi anglický model ALBERT a strojový překlad pasáží. Druhý využívá vícejazyčný model BERT. V práci je provedeno porovnání několika variant systému. Diskutovány jsou také možnosti získávání relevantních pasáží. Pro všechny varianty testovaných systémů je provedeno vyhodnocení pomocí standardních metrik. Nejlepší varianta systému byla vyhodnocena na datové sadě SQAD v3.0 s úspěšností 0,44 EM a 0,55 F1 skóre, což je v porovnání s existujícími systémy vynikající výsledek. Hlavním přínosem této práce je analýza možností a nasazení laťky pro další vývoj lepších systémů pro češtinu. 
Klasifikace vztahů mezi pojmenovanými entitami v textu
Ondřej, Karel ; Doležal, Jan (oponent) ; Smrž, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá extrakcí vztahů mezi pojmenovanými entitami v textu. V teoretické části práce je rozebrána problematika reprezentace přirozeného jazyka pro strojové zpracování. Následně jsou definovány dvě dílčí úlohy extrakce vztahů, a to rozpoznávání pojmenovaných entit a klasifikace vztahu mezi nimi, včetně shrnutí dnešních nejmodernějších řešení. V praktické části práce je navržen systém pro automatickou extrakci vztahů mezi pojmenovanými entitami ze stažených webových stránek. Model pro klasifikaci vztahů mezi entitami je založen na předtrénovaném modelu sítě typu transfomers. V práci jsou porovnány čtyři předtrénované modely, a to BERT, XLNet, RoBERTa a ALBERT.
Posouzení nákupní atmosféry vybraných prodejen
Do, Hai Minh ; Chylíková, Hana (vedoucí práce) ; Judová, Kateřina (oponent)
Bakalářská práce se zabývá posouzením a porovnáním nákupní atmosféry dvou vybraných prodejních jednotek obchodních řetězců Tesco Stores ČR a.s. a AHOLD Czech Republic a.s a následným návrhem doporučení na zlepšení. Práce je rozložena do čtyř kapitol. První kapitola je zaměřená na teoretické vymezení nákupní atmosféry, její definici a přehled jednotlivých prvků. Druhá kapitola charakterizuje jednotlivé obchodní řetězce. Popisuje jejich historii a současnost a také představuje nabízené značky a služby jednotlivých obchodních řetězců. Ve třetí kapitole se bakalářská práce nejdříve zabývá samotným posuzováním jednotlivých prodejních jednotek pomocí terénního výzkumu a poté vyhodnocuje pomocí párového porovnání a dotazníkového šetření. Čtvrtá kapitola má za cíl navrhnout možná řešení na zlepšení jednotlivých prvků nákupní atmosféry a také ukázat dnešní retail trendy, které ji mohou ovlivnit.
Analýza marketingových strategií a spotřebitelského chování v lokalitě Nový Lískovec
Vetešníková, Jana
Bakalářská práce je zaměřena na marketingovou komunikaci velkých nadnárodních řetězců s porovnáním malých lokálních prodejen. V teoretické části se zabývám vlivem distribučních organizací na své okolí, dále jsou rozepsány možné způsoby propagace za využití marketingových nástrojů a jejich vlivu na spotřební chování. Empirická část se zabývá analýzou použité marketingové komunikace vybraných obchodů v lokalitě Nový Lískovec a v blízkém okolí. Zkoumány byly obchody Tesco, Albert a Můj obchod.
Posouzení nákupní atmosféry vybraných prodejen obchodních řetězců Albert a Billa
Šarlovský, Martin ; Chylíková, Hana (vedoucí práce) ; Komůrková, Lenka (oponent)
Cílem práce je posoudit nákupní atmosféru dvou vybraných prodejen Albert a jedné prodejny Billa a navrhnout možnosti zlepšení případných nedostatků. Zvolenými metodami je osobní návštěva supermarketů a online dotazování. Práce je rozdělena do tří kapitol. První kapitola se zabývá vymezením teoretických pojmů nákupní atmosféra, nákupní prostředí a obchodní jednotka. Druhá kapitola popisuje vybrané obchodní řetězce Albert a Billa, jejich organizační strukturu, vlastnické poměry a vnitřní i vnější design vybraných maloobchodních jednotek. Třetí kapitola je praktická a posuzuje vlastní nákupní atmosféru prodejen a to pomocí SWOT analýzy, párovým srovnáním a vlastním online průzkumem. Neopomíjí ani zhodnocení výsledků a návrh možných řešení na zlepšení.
In-store marketing a jeho uplatnění ve společnosti Ahold Czech Republic, a.s.
Ešner, Rudolf ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Eliáš, Martin (oponent)
Diplomová práce se zabývá důležitou oblastí marketingu v maloobchodu -- instore marketingem se zaměřením na komerční komunikace, především sales promotions aplikované v síti malobchodních prodejen Albert. V práci jsou charakterizována specifika retail marketingu a nákupní chování českých zákazníků. Hlavní část práce se týká analýzy instore komunikace v prodejnách Albert -- jak vlastní komunikace řetězce, tak možnosti komerční komunikace dodavatelů, kteří v supermarketech a hypermarketech Albert prodávají své produkty. V práci je dále analyzován systém prodeje komunikačního prostoru v prodejnách Albert, proveden výzkum efektů a účinnosti nejobvyklejších sales promotions v místě prodeje a stanovena doporučení pro jejich správnou exekuci.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.